Ольга Романова

Фотографія Ольга Романова (photo Olga Romanova)

Olga Romanova

  • День народження: 28.03.1966 року
  • Вік: 50 років
  • Місце народження: Люберці, Московська область, Росія
  • Громадянство: Росія

Біографія

Колишній головний редактор журналу «BusinessWeek Росія» (очолювала видання з червня по жовтень 2007 року). Фінансист за освітою, колишній кореспондент і оглядач в економічних відділах ряду російських ЗМІ. Працювала на телеканалах «ТВ-Центр», НТВ і Рен-ТВ, на радіостанції «Ехо Москви» як редактор, автор програм і ведуча. Лауреат премій «ТЕФІ-2004» в номінації «Краща інформаційна програма» і в номінації «Кращий ведучий», співвласник журналу «ФАС». З журналу «BusinessWeek Росія» була звільнена під приводом «недостатньої кваліфікації для роботи в якості головного редактора ліцензійного видання» — або, за її власним думку, тому, що заважала керівництву видання ухилятися від сплати податків і публікувати замовні статті.

Ольга Євгенівна Романова народилася 28 березня 1966 року в місті Люберці Московської області. В 1988 році закінчила фінансово-економічний факультет Московського фінансового інституту за спеціальністю «Фінанси і кредит» і влаштувалася на роботу економістом в Зовнішекономбанк СРСР, а потім перейшла в ВЕО «Союзнефтеэкспорт». Зайнялася журналістикою в 1989 році, ставши браузером інформаційного агентства «ІМА-прес».

У 1991-1994 роках Романова була московським кореспондентом американського журналу » Institutional Investor. У 1994-1997 роках працювала економічним оглядачем і завідуючої відділом економіки щоденної газети «Сегодня». У 1997 році стала автором і ведучою (спільно з Михайлом Леонтьєвим) щоденної аналітичної програми «насправді» телеканалу «ТВ-Центр», а незабаром і редактором програми «Великі гроші» Ігоря Потоцького, яка виходила на телеканалі НТВ. З обома телеканалами співпрацювала до 1999 року включно. При цьому Романова стверджувала, що на телебачення потрапила випадково, але як саме, не уточнює.

У 1999 році Романова прийшла в газету «Версія» і була призначена заступником головного редактора видання. Планувалося, що в березні того ж року Романова вийде в ефір телеканалу РТР (згодом — канал «Росія») з авторською передачею «Цілком таємно. Версія» виробництва холдингу Артема Боровика «Цілком таємно». Ця програма повинна була являти собою телевізійну версію газети «Версія». Однак з 21 березня 1999 року Романова почала вести оглядово-аналітичну програму про пресу «П’ята колонка» на телеканалі Рен-ТВ. Причиною того, що запланована передача на РТР так і не з’явилася, ЗМІ називали фінанс

ові труднощі компанії, яка тоді виявилася не в змозі платити виробнику. У тому ж році Романова стала автором щотижневої колонки в газеті «Відомості», а також автором і співвласником журналу «ФАС».

У 2002 році Романова стала автором і ведучою щоденної аналітичної програми «24 з Ольгою Романової», яка виходила на телеканалі Рен-ТВ. У цій якості Романова отримала одразу дві премії ТЕФІ-2004 — в якості автора кращої інформаційної програми і в якості кращої телеведучої. Проте 24 листопада 2005 року вона несподівано для себе була усунена від ефіру, причому генеральний директор Рен-ТВ Олександр Орджонікідзе дав зрозуміти, що у інформаційних програм каналу знизилися рейтинги і було вирішено спробувати нових ведучих. Сама ж Романова справжньою причиною свого відсторонення від ефіру називала те, що вона публічно говорила про факти цензури на Рен-ТВ. Пізніше Романова заявила, що побоюється за своє життя. Вона також повідомила журналістам, що має намір подати в суд: спершу — на керівництво телеканалу, оскільки воно незаконно перешкоджала Романової у здійсненні її професійної діяльності (телеведуча так і не отримала письмового повідомлення про відсторонення від ефіру: про це Орджонікідзе сказав їй на летючці, а ввечері охорона просто відмовилася пропустити її на робоче місце); потім — на охоронців, не пустивших її в студію. Незабаром Романову звільнили з Рен-ТВ. Міжнародна організація «Репортери без кордонів» піддала критиці рішення керівництва телекомпанії щодо журналістки, а депутати Державної Думи РФ доручили Комітету з інформаційної політики запитати у компанії Рен-ТВ всю інформацію про конфліктів

ті керівництва телеканалу з ведучою. Однак судовий процес не відбувся, а Дума не прийняла ніяких заходів щодо телекомпанії.

У грудні 2005 року Романова стала ведучою програм «Эхономика», «Великий дозор» і «Особлива думка» на радіо «Ехо Москви». Працювала на радіостанції до 2007 року.

У 2007 році Романова зайняла посаду редактора відділу економіки журналу The New Times, а з 1 червня того ж року була призначена головним редактором російської версії американського журналу BusinessWeek. Цей журнал, що існує з 1930-х років, почав виходити в Росії у вересні 2005 року. До 2007 року він видавався накладом 75 тисяч примірників і розповсюджувався в 70 російських містах. Романова, яка змінила на посаді головного редактора Георгія Бовта, заявила, що розраховує утримати рівень, досягнутий при її попереднику, і зберегти в російській версії журналу дух материнського видання. Сам Бовт як найбільш ймовірну причину свого звільнення (а рішення про заміну головного редактора журналу було прийнято особисто Сергієм Родіоновим, власником ІД) називав свою незгоду з запропонованим бюджетом видання.

5 жовтня 2007 року в пресі з’явилися повідомлення про те, що керівництво Видавничого дому Родіонова, якому належить «BusinessWeek Росія», вирішило звільнити Романову та шеф-редактора журналу Олександра Гордєєва. За словами директора видавничого групи ділових видань ВД Родіонова Євгена Додолева, причина звільнення Романової — її «недостатня кваліфікація для роботи в якості головного редактора ліцензійного видання». Що стосується Гордєєва, він був звільнений з зв’язку з тим, що «не має вищої професійної освіти, необхідно

го для роботи на посаді шеф-редактора». Додола зазначив при цьому, що при Родіонової формат «BusinessWeek Росія» не відповідав заявленій ділової ніші. Він уточнив, що рішення про звільнення приймав не самостійно, а за підсумками інспекції американського концерну McGraw-Hill, за ліцензією якого видається «BusinessWeek Росія». У свою чергу, старший редактор міжнародних видань BusinessWeek Роуз Бреді запевнила журналістів у тому, що це було самостійне рішення ВД Родіонова, а не BusinessWeek.

Романова підтвердила, що отримала повідомлення про те, що її «недостатня кваліфікація» для того, щоб очолювати «BusinessWeek Росія». Однак, на її думку, її звільнили за те, що вона виступала проти «чорних» зарплат співробітникам, на яких наполягало керівництво «BusinessWeek Росія». Вона також заявила, що вже отримала кілька цікавих пропозицій, але не збирається приймати їх, поки не виконає зобов’язання перед ліцензіатом — компанією McGraw-Hill. Колеги Романової висунули ще одну версію: на їхню думку, головного редактора вирішили звільнити тому, що Романова «відмовлялася розміщувати замовні матеріали».

Романова заміжня (втретє), у неї двоє дітей — син і дочка. У ЗМІ у Романової склалася репутація скандальною і вкрай саркастичній жінки (один час вона користувалася псевдонімом Ольга Злісна), однак, за її власними словами, вона ніколи не нападає «без приводу», а критикує когось тому, що «не можна ж так красти». В інтерв’ю «Експрес-газеті» Романова заявила, що дехто з об’єктів її нападок намагався залякати її, організувавши напад на її квартиру. Імені замовника нападу вона не назвала.