Жак Леб

Фотографія Жак Леб (photo Jacques Loeb)

Jacques Loeb

• День народження: 07.04.1859 року
  • Вік: 64 роки
  • Місце народження: Майєн поблизу Кобленца, США
  • Дата смерті: 11.02.1924 року
  • Громадянство: США

Американський біолог. Навчався в університетах Берліна, Мюнхена і Страсбурга. У 1884 р. отримав ступінь магістра. У 1886-1888 був асистентом Вюрцбурзького університету, у 1889-1891 викладав у Страсбурзькому університеті. Зимові місяці 1890 і 1891 провів в Італії, на зоологічній станції в Неаполі.

У 1891 році переїхав до США. Викладав біологію в Брін-Мор; в 1892-1902 – професор фізіології і експериментальної біології Чиказького університету, у 1902-1910 – Каліфорнійського університету. У 1910 очолив відділ експериментальної біології Рокфеллерівського інституту в Нью-Йорку, де працював до кінця життя.

Широко відомі роботи Леба по штучного партеногенезу – розвитку яйцеклітини без запліднення, під дією фізичних або хімічних факторів. Проводячи експерименти зі штучного запліднення, Леб здобув гібриди видів, ніколи не скрещивающихся в природних умовах. Розробив фізико-хімічну теорію регенерації тканин, дослідив дію солей на живу клітину, зокрема на развивающуюсяяйцеклетку. Заклав основи іонної теорії збудження. Досліджував вплив температури на тривалість життя тварин, показав, що низькі температури сприяють її збільшенню. Займався вивченням поведінки білків у розчині.

Серед численних робіт Леба – Дослідження з загальної фізіології (Studies in General Physiology, 1905); Механістична концепцияжизни (The Mechanistic Conception of Life, 1912); Штучний партеногенез і запліднення (Artificial Parthenogenesis and Fertilization, 1913); Вимушені рухи, тропизмы і поведінку тварин (Forced Movements, Tropisms and Animal Conduct, 1918); Регенерація (Regeneration, 1924). Леб заснував «Журнал загальної фізіології» («Journal of General Physiology»).