Євген Гросс

Фотографія Євген Гросс (photo Yevhen Gross)

Yevhen Gross

• День народження: 20.10.1897 року
  • Вік: 74 року
  • Місце народження: р. Колпіно, Росія
  • Дата смерті: 04.04.1972 року
  • Громадянство: Росія

Радянський фізик, член-кореспондент АН СРСР(1946). У 1924 закінчив Ленінградський університет, з 1938 професор там же. З 1944 працює так само в фізико-технічному інституті АН СРСР, а з 1964 р. в інституті напівпровідників АН СРСР. Основні праці з оптики твердого тіла. У 1930 провів кількісні вимірювання тонкої структури лінії Релея, викликаної поширенням теплових хвиль при розсіянні світла в кристалах і рідинах.

У 1935 виявив спектри міжмолекулярних коливань — «гроссовские» частоти. У 1951 відкрив оптичний спектр екситона, експериментально довівши існування екситонів у кристалах. Надалі детально досліджував властивості екситонів та їх роль у різних фізичних явищах (фотопроводимость, люмінесценція), виявив у них діамагнетизм, явища Зеемана і Штарка, ионизациюво зовнішньому електричному полі, інверсії магнітного поля екситона і розподіл Максвелла за швидкостями екситонів, оптичний аналог ефекту Мессбауера, роль екситонів у когерентному випромінюванні кристалів, відкрив оптичний спектр биэкситона та ін. Державна премія СРСР (1946). Ленінська премія (1966). Нагороджений орденом Леніна і медалями.

Велика Радянська Енциклопедія