Єфрем Левітан

Фотографія Єфрем Левітан (photo Efrem Levitan)

Efrem Levitan

• День народження: 12.07.1934 року
  • Місце народження: Дніпропетровськ, Україна
  • Дата смерті: 31.03.2012 року
  • Громадянство: Росія

Відомий популяризатор астрономії, педагог, письменник. Академік РАПН, Російської академії космонавтики, Міжнародної академії інформатизації, доктор педагогічних наук, заслужений працівник культури Росії, заступник головного редактора журналу «Земля і Всесвіт», автор понад 600 робіт.

Народився у Дніпропетровську 12 липня 1934 року. У 1955 році закінчив з відзнакою фізико-математичний факультет МГПИ їм. Потьомкіна. Служив у Радянській армії. У 1954 році почав працювати вчителем фізики та астрономії в московській школі № 125. З перервами працював у школах до 2006 року.

В 1966 році захистив кандидатську дисертацію в МГПИ їм. Леніна (науковий керівник проф. Р. В. Куницький), 1991 — докторську (у вигляді наукової доповіді) в НДІ засобів навчання і навчальної книги АПН СРСР.

У 1960-х — 1970-х роках викладав методику астрономії в Московському міському інституті удосконалення вчителів.

З 1964 року один із засновників і незмінний керівник редакції журналу «Земля і Всесвіт», заступник головного редактора.

На початку 1990-х рр. написав підручник з астрономії для11 класу середньої школи, що витримав близько 10 видань.

У липні 2009 року Міжнародний астрономічний союз прийняв рішення назвати астероїд 16516, що знаходиться в головному поясі астероїдів між Марсом і Юпітером, EfremLevitan в честь Єфрема Павловича Левітана.