Ульріх Вітт

Фотографія Ульріх Вітт (photo Ulrich Witt)

Ulrich Witt

• Громадянство: Німеччина

Німецький економіст і директор групи ‘Evolutionary Economics Group’ в дослідному Економічному інституті Макса Планка (Max Planck Institute of Economics) в Ієні, Німеччина (Jena, Germany). Він також є почесним професором Університету Фрідріха Шиллера (Friedrich Schiller University).

Область його досліджень включає в себе еволюційну економіку, довгострокові тенденції в економічному розвитку, а також перетворення, які економічні інститути, виробництва і споживання зазнають з плином часу.

Вітт вивчав економіку в Геттінгенському Університеті (University of Goettingen) і отримав докторський ступінь у 1979 році. Завершивши хабилитацию, процедуру присудження більш високої докторського ступеня, в Мангеймском Університеті в 1985 році, він зайняв посаду професора економіки в тому ж університеті, після чого викладав в Університеті Південної Каліфорнії в Лос-Анджелесі (University of Southern California, Los Angeles), Саарландском Університеті (Saarland University) в Саарбрюкені (Saarbrücken) і Фрайбурзькому Університеті (University of Freiburg), поки в 1995 році не присоединилсяк дослідникам Економічного інституту Макса Планка.

Ульріх Вітт є членом ряду наукових консультативних рад та організацій. Він був нагороджений премією ‘Karl William Kapp Prize’ від Європейської асоціації еволюційної політичної економії (European Association for Evolutionary Political Economy) в 1992 році і отримав почесний докторський ступінь від Університету Віттен-Хердеке (University Witten-Herdecke) у 2003-м. Крім того, він є почесним членом Японської асоціації еволюційної економіки (Japanese Association for Evolutionary Economics). Ульріх Вітт опублікував понад 100 наукових статей у профільних журналах, а також дюжину книг.

Основою його роботи стала ідея натуралістичного підходу до еволюційної економіки. Його дослідження об’єднують питання різних дисциплін, таких, наприклад, як біологія і психологія, і економіки з метою збагачення економічного мислення. Вітт застосував цей підхід як до теорії споживання, так і до теорії фірми. У 1987 році була опублікована німецькою мовою книга Вітта ‘Individualistische Grundlagen der evolutorischen Ökonomik’ (букв. ‘Індивідуалістичні основи еволюційної економіки’), яка стала відправною точкою для незалежного напрямки еволюційної економічної думки. Основою для неї стала докторська дисертація Ульріха Вітта. Книга розробляє досить амбітне бачення еволюційної економіки загального підходу до вивчення виникають нововведень і до динамічних змін економічної поведінки.

На відміну від нео-шумпетерианского підходу, який сфокусувався на промисловій економіці і черпав натхнення з організаційної теорії карнегианской школи, Вітт перебував під сильним впливом біхевіорістской і когнітивної психології, соціобіології, а також Австрійської економічної школи.

Він пропонує різноманітний, багатогранний облік індивідуальних економічних суб’єктів на основі спадкових ознак, а також різних навчальних процесів. У майбутньому ‘Individualistische Grundlagen der evolutorischen Ökonomik’ став ядром того, що Вітт згодом назвав ‘гіпотезою безперервності’, онтологічної основи еволюційної економіки.

Надалі Вітт продовжував розробляти такі питання, як гіпотеза онтологічної безперервності, навчання теорії споживання, підкріплення і насичення споживача і його мотиви і потреби, зміни в довгострокових моделей споживання, історичний зростання попиту і пропозиції, походження фірми і теорія лідерства.