Тому Герельс

Фотографія Тому Герельс (photo Tom Gehrels)

Tom Gehrels

• День народження: 21.02.1925 року
  • Місце народження: Харлеммермер, Нідерланди
  • Дата смерті: 11.07.2011 року
  • Громадянство: Нідерланди

Американський астроном, професор астрономії і планетарних наук в Аризонском університеті (Таксону).

Герельс вперше став використовувати в 50-х роках фотометричну систему для пошуку астероїдів, а також досліджував залежність довжини хвилі від поляризації зірок і планет, публікуючи свої дослідження в «Астрономічному журналі» (англ. Astronomical Journal).Спільно з Йоханнес Корнеліс ван Хаутеном і Інгрід ван Хаутен-Груневельд виявив більш ніж 4000 астероїдів, включаючи астероїди групи Аполлон, астероїди групи Амура, і безліч троянських астероїдів. Для своїх спостережень Герельс використовував 48-дюймовий телескоп системи Шмідта в обсерваторії Паломар і відправляв фотопластини двом голландським астрономам в Лейденському Обсерваторію, які аналізували їх і виявляли нові, невідомі раніше, астероїди. Тріо спільно приписують кілька тисяч відкриттів. Герельс також виявив багато комет.Він був основним вченим-фотополяриметристом при експериментах з Фотополяриметром (англ. Photopolarimeter) на Піонера 10 і Піонера 11.Герельс написалряд підручників з тематики космічних досліджень, був головним редактором при виданні перших 30 випусків газети Арізонського університету. Він також почав програму Spacewatch і був її основним дослідником — програма електронного спостереження за кометами і астероїдами.Астероїд (1777) Герельс названий в честь нього.