Філіп Абельсон

Фотографія Філіп Абельсон (photo Philip Abelson)

Philip Abelson

• День народження: 27.04.1913 року
  • Вік: 91 рік
  • Місце народження: Tacoma , США
  • Дата смерті: 01.08.2004 року
  • Громадянство: США
  • Оригінальне ім’я: Філіп Хауге Абельсон
  • Original name: Philip Hauge Abelson

Американський фізик і геохімік, член Національної академії наук.

Абельсон народився в місті Такома (штат Вашингтон). У 1935 році закінчив коледж у Вашингтоні. Починаючи з 1939 року (за винятком 1941-46, коли брав участь у Манхеттенському проекті) Абельсон працював в Технологічному інституті Карнегі, у тому числі в 1953-71 як директор геофізичної лабораторії, в 1971-78 — президента інституту. З 1962 року по 1984 рік був редактором журналу Science. У 1972-74 роках обирався президентом Американського геофізичного товариства.Роботи Абельсона присвячені ядерної фізики, ядерної хімії, органічної геохімії, біофізики, мікробіології, проблему виникнення життя. Разом з Е. Макмилланом вважається піонером у дослідженні трансуранових елементів. У 1940 році вони відкрили перший такий елемент — нептуній. У працях вченого також обговорюються питання поділу ядра, ідентифікації продуктів поділу урану, розділення ізотопів урану. Зокрема, у 1940 році ним було запропоновано метод термодиффузии для поділу уранових ізотопів. Варто відзначити також роботи з біосинтезом мікроорганізмів, амінокислот у скам’янілостях і гірських породах.