Аван Кларк

Фотографія Аван Кларк (photo Avan Klark)

Avan Klark

• День народження: 08.03.1804 року
  • Вік: 83 роки
  • Місце народження: Ашфилд, Массачусетс, США
  • Дата смерті: 19.08.1887 року
  • Громадянство: США
  • Оригінальне ім’я: Аван Джордж Кларк
  • Original name: Evan George Klark

Свій перший 18 дюймовий телескоп Аван Кларк спільно з сином Альваном Грехзмом створив для Чиказького університету. У січні 1962 року завдяки йому був відкритий супутник Сіріуса.

Аван Джордж Кларк народився 8 березня 1804 року, помер 19 серпня 1887 року. Він був знаменитим фізиком, що спеціалізуються на оптичних явищах і пристроях. Так само відомий як родоначальник династії Кларк, великих американських оптиків.

Аван Кларк народився в невеликому містечку Ашфилд, штат Массачусетс, США. З юних років він захоплювався фізикою і робив величезні успіхи в цій області. Надалі його пристрасть призвела до створення власної фірми, яка займалася виготовленням телескопічних об’єктивів-рефракторів. Величезний вплив на роботу батька надав його син Джордж Бэссет Кларк. Саме він у 1944 році самостійно виготовив 5-дюймовий дзеркало. В основному всю розрахункову частину роботи і досліди робив син Кларка.

Завдяки працям Авана Кларка стало можливо простим шляхом усувати хроматичну і сферичну аберацію у скляних лінз. В основному оптик працював з діаметрами більше 45 сантиметрів.

Аван Кларк багато років працював над створенням найпотужніших телескопів, які повинні були використовуватися в найбільших обсерваторіях світу.

Свій перший 18 дюймовий телескоп Аван Кларк спільно з сином Альваном Грехзмом створив для Чиказького університету. У січні 1962 року завдяки йому былоткрыт супутник Сіріуса.

У 1870 році сини Авана Кларка працювали над 26-ти дюймовим телескопом, призначеним для обсерваторії у Вашингтоні. У 1977 році завдяки цьому превеликий винаходу було відкрито фізиком Холом кілька супутників Марса.

У 1981 році точно такий же прилад отримав Університет штату Вірджинії. В цьому ж році був створений телескоп, призначений для Пулковської обсерваторії в Росії. На ті часи сума покупки була грандіозною, вона становила 300 000 рублів.

У 1886 році Аван Кларк почав роботу над виготовленням 36-ти дюймового телескопа предназначающегося для Ликской обсерваторії, розташованої на території Каліфорнії. У 1896 році Дж. Шеберле завдяки цьому приладу зробив грандіозне відкриття, довівши існування супутника Проциона.

У серпні 1887 року Аван Джордж Кларк помер у колі своєї сім’ї. Це була величезна втрата для астрономії, так як цей чоловік допоміг багатьом великим людям зробити свої відкриття, завдяки чому підтвердилося безліч різних теорій. Телескопи изготавливаемы Аваном Кларком, не мали аналогів і були унікальними.

Після його смерті, син Альван Грехзм, продовжив справу батька і створив кілька унікальних телескопів.