Максим Кашулинський

Фотографія Максим Кашулинський (photo Maksim Kashulinskiy)

Maksim Kashulinskiy

  • Рік народження: 1973
  • Вік: 42 роки
  • Місце народження: Рибінськ, Ярославська область, Росія
  • Громадянство: Росія

Біографія

Головний редактор російської версії журналу Forbes. У грудні 2006 року, після того як видавничий дім Axel Springer Russia, що випускає журнал, відмовився публікувати номер зі статтею про підприємця, дружині мера Москви Олені Батуриній, Кашулинський подав заяву про відставку, але був підтриманий американським керівництвом Forbes і в підсумку зберіг свій пост.

Максим Володимирович Кашулинський народився в 1973 році в місті Рибінську Ярославської області. Його батько, Володимир Лаврентійович (1950-2005), згадувався в ЗМІ як депутат державних зборів — курултаю — Республіки Башкортостан, член Комітету з освіти, науки, культури, спорту, туризму і у справах молоді, керівник фракції «Єдина Росія» в госсобрании Башкирії.

У 1995 році Кашулинський закінчив філософський факультет Московського державного університету імені Ломоносова.

Кар’єру журналіста Кашулинський розпочав у 1994 році. Працював в інформаційному агентстві Skate.

У 1996-1997 роках Кашулинський був кореспондентом відділу «Бізнес» газети «Сегодня».

ЗМІ вказували, що пізніше він працював шеф-редактором журналу «Компанія» обіймав посади заступника головного редактора — редактора відділу «Споживчий ринок» газети «Ведомости».

У вересні 2003 року Кашулинський почав працювати у видавничому будинку Axel Springer Russia — російському підрозділі німецького концерну Axel Springer AG. У 2004 році ІД почав видавати два журналу російською мовою — щомісячний діловий журнал Forbes і щотижневий суспільно-новинний журнал Newsweek. Кашулинський зайняв посаду шеф-редактора журналу Forbes. Видавець російського Forbes Леонід Бершидський називав Кашулинський «правою рукою Підлоги» — американського громадянина Пола Хлєбнікова, призначеного головним редактором російської версії журналу в 2004 році. Пілотний номер російського Forbes вийшов в березні, а в травні у нього був опублікований список 100 найбагатших громадян Росії. ЗМІ вказували, що багато фігуранти цього списку залишилися ним задоволені, проте до відкритих конфліктів і погроз справа не дійшла. Незадовго до своєї загибелі Хлєбніков говорив, що російський Forbes вже встав на ноги, і збирався восени повертатися в США.

Хлєбніков був убитий 9 липня 2004 року. Кілька днів потому Бершидський заявив, що журнал все одно буде виходити в Росії. Він вказав, що шеф-редактор Forbes Кашулинський, найімовірніше, займе пост головного редактора видання. Сам Кашулинський зазначав, що не має уявлення про те, чому вбили його колегу.

30 серпня 2004 року ІД Axel Springer Russia оголосив про призначення Кашулинський головним редактором російської версії журналу Forbes. Коментуючи цю подію, Бершидський говорив про Кашулинском як про «опытнейшем діловому журналіста, знающем бізнес зсередини і володіє сильною інтуїцією». За його словами, концепцію російського Forbes Хлєбніков розробляв разом з Кашулинским. Після свого призначення Кашулинський зазначив, що редагувати Forbes в Росії — велика честь для нього. Forbes, за його словами, «ніби спеціально створений для російського ринку», оскільки «він підтримує підприємливість, критикує некомпетентність і дає найбільш передові ідеї для бізнесу».

Ряд мережевих ЗМІ відзначали, що, всупереч очікуванням, у вересневому номері Forbes за 2004 рік — першому номері журналу після смерті Хлєбникова — не було згадок про його загибель.

1 грудня 2006 року вибухнув скандал, в ході якого Кашулинський подав заяву про відставку. Axel Springer Russia відмовився друкувати історію найбагатшої жінки Росії, дружини мера Москви Олени Батуріної, пустивши під ніж весь тираж грудневого Forbes. Гендиректор Axel Springer Russia Регіна фон Флеммінг видала наказ про заміну головного матеріалу номери перекладним текстом. На офіційному сайті видавця повідомлялося, що припинення виробництва грудневого номера була пов’язана з тим, що «у випадку з головною історією журналу… не були дотримані принципи журналістської етики». Axel Springer стверджував, що на обкладинку номера була винесена перекручена цитата з інтерв’ю Батуріної, яка могла ввести читачів в оману. Ряд співробітників журналу свідчили, що причиною конфлікту стала сама стаття. Кашулинський також стверджував, що редакція оперативно виправила обкладинку, однак видавець все одно вирішив пустити під ніж грудневий тираж — з-за цього він і подав заяву про відставку. «Ведомости» писали, що представники «Інтеко» — компанії, що належить Батуріної, — погрожували видавцеві позовами про захист ділової репутації та Кашулинскому було відомо про підготовленому позові. Сам він зазначав, що суми претензій у нього не було, але в якості забезпечувальних заходів представники «Інтеко» пропонували суду накласти арешт на весь тираж журналу і заборонити публікацію статті в Інтернеті. У свою чергу, американський Forbes зажадав, щоб Axel Springer негайно випустив поточний номер у тому вигляді, в якому він був надрукований.

4 грудня 2006 року ЗМІ повідомили про те, що конфлікт, пов’язаний з публікацією матеріалу про Батуріної в журналі Forbes, вичерпаний. Грудневий номер вийшов, причому, незважаючи на те, що у зв’язку з «витратами» він став дорожче на 20 відсотків, його продажі йшли дуже добре. Головний редактор Forbes залишився на своєму посту. У спільній заяві висловили співчуття: керівництво Axel Springer AG і Axel Springer Russia — у зв’язку з тим, що «пояснення причин затримки виходу грудневого номера могли викликати підозри у невідповідності роботи редакції високим стандартам журналістики», а редакція Forbes — у зв’язку з тим, що «після цього їй довелося публічно засумніватися в прихильності Axel Springer принципів незалежної журналістики».

На початку лютого 2007 року «Ведомости», посилаючись на адвоката Кашулинський і редакції російського Forbes Олександра Добровінського, повідомили про судових позовах компанії «Інтеко» до журналу і його головному редакторові. Позови були подані в різні суди: до Кашулинскому «Про поширення не відповідних дійсності відомостей, що порочать ділову репутацію» — в Чертанівський суд Москви, а «Про спростування не відповідних дійсності відомостей, що ганьблять ділову репутацію, та стягнення матеріальних збитків, завданих внаслідок поширення даних дані» до редакції російської версії журналу Forbes — в Московський арбітражний. Як повідомив «Ведомостям» прес-секретар «Інтеко» Геннадій Теребков, сума кожного з позовів склала 106 тисяч 500 рублів (по 1 рублю за кожен екземпляр грудневого випуску журналу Forbes).

21 березня 2007 року Чертанівський суд Москви задовольнив позов «Інтеко» до Кашулинскому, стягнувши з головного редактора російської версії журналу Forbes 109 тисяч 165 рублів (а не в 106 тисяч 500 рублів, так як в 2 тисячі 665 карбованців були оцінені судові витрати компанії Батуріної). Адвокат Добровінський заявив, що має намір оскаржити дане рішення в Мосміськсуді. 15 травня 2007 року Мосміськсуд відмовив Кашулинскому в розгляді його прохання про визнання рішення рішення Чертановского суду незаконним. Після оголошення судового вердикту Добровінський заявив про намір дійти до Страсбурга і залучити на наш бік все «Форбси» світу».